Femeia bărbat
4 ianuarie 2016
The selfie girl
7 ianuarie 2016

Nutritia anti-aging

Englezii o numesc ….. Age Management

Pentru cei care sunt inca tineri spunem doar atat: tineretea dureaza vesnic! Pentru cei care nu mai sunt foarte tineri, o sa-i asiguram ca singurul lucru care vine fara nici un efort este imbatranirea. Dar cum nimeni nu-si doreste acest lucru, iata cateva solutii la indemana pentru a imbatrani frumos si armonios.

In abordarea integrativa, organismul trebuie privit ca un tot unitar fara a mai separa componenta organica de cea psihica. Am prezentat deja in alte articole cum anumite boli organice pot fi generate doar de emotii, frustrari si stres, prin urmare va propun sa vorbim astazi despre o alta revolutie medicala, numita alimentatia anti-aging.

Ce inseamna Age Management? Nimic mai simplu, in limba engleza acest lucru inseamna „managementul varstei”. Datorita importantei sale pe care nimeni nu poate sa o conteste, acest lucru face astazi obiectul unei specialitati medicale noi care se ocupa de probleme precum incetinirea procesului natural de imbatranire a corpului, cu scopul de a prelungi durata de viata obisnuita dar si de imbunatatirea calitatii vietii. O adevarata provocare, nu este asa ? In continuare am sa vorbesc succint despre cele doua teorii care stau la baza terapiilor anti-aging.

Sa incepem cu  teoria radicalilor liberi. In timpul proceselor metabolice ce au loc zilnic in corpul nostru se elibereaza radicali liberi care, prin acumulare, determina oboseala, distructii celulare, sarcini in plus greu de administrat determinand aparitia fenomenului de imbatranire a organismului. Printr-o evaluare biofeedback se poate „ citi” varsta tesuturilor si varsta uzurii metabolice determinandu-se gradul de stres functional  pe anumite organe. Exista multe diete la moda iesite ca ciupercile dupa ploaie insa eu recomand o dieta doar in baza unor evaluari specifice si a tabloului enzimatic digestiv. Terapia anti aging pune accentul pe folosirea unei diete adecvate care sa contracareze efectul acestor radicali liberi. Cea mai utitlizata de nutritionistii din Occident este Dieta Okinawa care are la baza consumul de legume, peste gras (sardine si ton), alge marine, produse de soia, cereale intregi si ceai verde. O alta teorie este cea a restrictiei calorice. Aceasta metoda presupune de asemenea calcule specifice ale ratei metabolice fiind necesara adaptarea la stilul de viata al fiecarei persoane precum si evaluari si adaptari periodice in functie de rezultatele obtinute.

Mai departe am sa va prezint cateva alimentele cu reale proprietati de stopare a fenomenului de imbatranire, pe care este bine sa le consumati cat mai des .

Sa incepem cu legumele crucifere: varza, conopida, broccoli, varza de Bruxelles si ridichii. Acestea, sunt bogate in antioxidanti si au propietati bune de detoxifiere, insa este totusi o categorie de alimente mai putin tolerata de unele persoane. Printr-o evaluare biofeedback se poate identifica care dintre aceste alimente sunt recomandate si in ce proportie sa fie consumate. Legumele pot fi preparate la abur insa este mai indicat sa le consumam crude pentru a nu pierde din propietatile nutritive.

Mai este recomandat consumul de spanac pentru continutul crescut in luteina si acid folic, substanta care ajuta mult la regenerarea celulelor. Un alt aliat important impotriva imbatranirii este  pepenele verde consumat in sezon precum si samburii acestora care au efect puternic antioxidant. O descoperire recenta arata ca si turmericul si resveratrolul sunt fruntasi pe lista nutritiei anti imbatranire.

Daca grasimile saturate favorizeaza procesele de imbatranire, acizii grasi nesaturati reprezinta un antidot real. De asemenea, kefirul, nucile, avocado, fructele de padure si ceaiul verde ne ajuta mult la prevenirea fenomenelor de imbatranire a organismului. Si nu in ultimul rand banalul usturoi, consumat in forma cruda. Un catel de usturoi pe zi este un „medicament” veritabil pentru o tinerete mai lunga.

Mai este recomandat si consumul de ghimbir, care poate stimula procesele digestive si sistemul circulator, mai ales pentru cei cu varsta inaintata. Mare atentie ! Toate aceste recomandari sunt valabile pentru un om sanatos cu un tablou enzimatic digestiv echilibrat. In toate celelalte cazuri, sunt obligatorii investigatiile specifice (tablou enzimatic digestiv) precum si tabloul clinic individual  (afectiuni, dezechilibre, boli diagnosticate) pentru stabilirea oportunitatii folosirii alimentelor mai sus mentionate.

Pentru aceste situatii individuale, este utila evaluarea prin biofeedback si coroborarea rezultatelor obtinute cu ultimele descoperiri stiintifice din domeniul medicinei integrative.

 


Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin site-ul www.molcutz.ro. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: „Sursa: www.molcutz.ro” si link catre www.molcutz.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *