Baiatul mamei
22 ianuarie 2016
Extremele se atrag?
28 ianuarie 2016

Nutritia cerebrala

Pentru cei ce citesc sintezele despre nutritie, nu este un lucru nou faptul ca felul in care traim, gandim si simtim este influentat si de felul in care ne hranim. Astazi va propun sa aflam care sunt nutrientii principali necesari pentru o activitate cerebrala buna.

In primul rand avem nevoie de carbohidrati cu descarcare lenta si seminte bogate in complexul de vitamine B. In tratatele de specialitate glucoza mai este denumita „combustibilul creierului”. Putina lume cunoaste faptul ca activitatea cerebrala consuma aproximativ 40% din intreaga cantitate de glucoza ingerata zilnic, cu mult mai mult decat orice alt organ. Acesta este motivul pentru care, intotdeauna dupa un efort intelectual intens, simtim imediat nevoia sa mancam ceva dulce.

Acizii grasi esentiali sunt de asemenea foarte utili pentru mentinerea unui creier sanatos. De cel putin 3-4 ori pe saptamana este indicat sa consumam seminte crude de in, seminte de susan, seminte de dovleac, nuci de Pekan, nuci romanesti, nuci de Brazilia, alune de padure, avocado, rodii, salvie, dar si uleiuri de in sau de masline presate la rece. Acestea constituie adevarate surse de energie si sanatate cerebrala daca sunt consumate in mod cumpatat. Fosfolipidele sau nutrientii importanti pentru memorie participa la formarea tecii de mielina fara de care nu exista activitate neuronala normala. Cea mai buna sursa de fosfolipide este lecitina. De asemenea, alti nutrienti importanti pentru activitatea cerebrala sunt si proteinele intrucat toti neurotransmitatorii sistemului nervos central sunt formati din proteine. Cele mai bune surse de proteine in acest caz sunt superalimentele de genul naut, linte, quinoa dar si orezul brun, oua, produse lactate, branzeturile fermentate, spanac, broccoli si fasolea boabe. In continuare am sa va mai dau cateva exemple de alimente foarte utile pentru nutritia cerebrala, care sunt foarte cunoscute, ieftine si usor de gasit si pe care este bine sa le introducem in alimentatie mai des.

Ouale sunt o sursa foarte buna de colina care ajuta mult la mentinerea unei bune memorii.

Ovazul este o buna sursa de carbohidrati pentru creier. Este o cereala care ofera o proportie foarte buna intre fibre, minerale si carbohidrati si se recomanda a fi consumata la micul dejun.

Lintea are un continut mare de acid folic. Cea mai importanta calitate a sa este scaderea cantitatii de aminoacizi din organism care ar putea sa impiedice activitatea cerebrala normala. De asemenea, mai este valoroasa pentru continutul mare in vitamine din grupul B, elementare pentru activitatea neuronala.

Semintele de in sunt valoroase pentru continutul ridicat in acid alpha-linoleic, nutrient care imbunatateste activitatea cortexului cerebral. Este suficienta o singura lingurita de seminte de in pe zi care se poate pune in kefir si se mai poate combina cu fulgi de ovaz pentru a simti efectele sale benefice.

Sucul de struguri este foarte bogat in antioxidanti care protejeaza creierul si celulele nervoase.

Si daca am vazut la ce alimente putem apela cand ne simtim obositi si epuizati, cateva vorbe despre alimentelele care NU NE AJUTA in aceasta situatie, pe care trebuie sa le evitam cat putem de mult, ca sa nu spun ca trebuie sa le eliminam complet din obisnuinta zilnica: zaharul rafinat care produce iritabilitate, somnolenta, lipsa de concentrare, alcoolul care distruge celulele nervoase si cofeina (mai mult de doua cesti de cafea baute zilnic poate determina o scadere a circulatiei cerebrale).

Printr-o scanare biofeedback la centrul de sanatate Holistik se poate evalua activitatea neurotransmitatorilor precum si nutrientii necesari pentru o activitate  cerebrala optima.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *